054 801 040

decanat@aadcf.nvu.bg

Факултет "Артилерия, ПВО и КИС"

Bulgarian Flag

BG

USA Flag

EN



„Връзки с обществеността в отбраната и сигурността”



Образователно-квалификационна степен: „Магистър”

Професионалнa квалификация: „Експерт по връзки с обществеността в отбраната и сигурността”

Форма на обучение: Задочна

Срок на обучение: 1 (една) година, 2 семестъра

1. Насоченост на изграждането на випускника и изпълнявани функции.

Специалността „Връзки с обществеността в отбраната и сигурността” е предназначена да подготвя кадри със задълбочена квалификация в областта на публичните комуникации в отбраната и сигурността с образователно-квалификационна степен „Магистър“, способни да се реализират успешно на пазара на труда в условия на силна конкуренция.

Учебният план за обучение по специалността „Връзки с обществеността в отбраната и сигурността” е с общ хорариум 675 учебни часа, от които 310 часа лекции и 365 часа упражнения. Включени са 13 дисциплини, всяка от които завършва с форма на контрол семестриални изпити - 8; курсови проекти - 5. Обучението завършва със защита на дипломна работа. Общо за курса на обучение кредитите са 75, от които 15 за защита на дипломна работа. При завършване на обучението по специалност „Връзки с обществеността в отбраната и сигурността ” се издава диплома за завършена ОКС „Магистър” с професионална квалификация „Експерт по Връзки с обществеността в отбраната и сигурността”. При лично писмено заявяване с молба по образец на завършилите обучаеми се издава и европейско дипломно приложение.

Глобализация и сигурност, Връзки с обществеността в структурите за сигурност, Социална психология, Корпоративен имидж, Социален маркетинг и реклама, Медии и медийна политика за сигурност, Социален мениджмънт и сигурност, Мултимедии в публичните комуникации, Кризисен PR, Стратегически комуникации.

Специализираната подготовка е насочена към изучаване на:

- техниките и технологиите на връзките с обществеността в структурите за отбрана и сигурност;

- социалната психология и общественото мнение;

- социалния маркетинг и рекламата;

- корпоративния и персоналния имидж;

- същността на медиите и медийната политика за сигурност;

- мултимедиите и тяхното приложение в публичните комуникации;

- връзките с обществеността по време на кризи;

- стратегическите комуникации;

- ораторското изкуство, етикета, протокола и традициите.

Практическата подготовка е насочена към:

- формиране на умения за работа с целевите групи;

- планиране и управление на публичните комуникации;

- създаване и излъчване на информационни послания до медиите;

- подготовка за произнасяне на речи и брифинги;

- даване на интервюта и организиране и провеждане на пресконференции;

- управление на кризисните PR-комуникации;